2016. március 30., szerda

Miért vennék mást? - Kedvenc saját márkás termékek

Van egy "elméletem", mi szerint sok termék esetében csak a márkát kell megfizetni. Értsd ezt ruhákra, élelmiszerre, drogériás termékekre. A műszaki cikkeknél vagyunk úgy egyedül, hogy ott csak a beváltakat vesszük és inkább adunk többet érte, de akkor megbízható és tartós legyen. (Na tessék, két mondaton belül hányszor is állítok ellentétet az írásomnak!?)

Vegyünk néhány gyakorlati példát. Menjünk be egy Aldiba. Nem ismertek a termékek, semmit nem mond a tejföl vagy a szalámi márkája, de ha már rápillantasz a termék gyártójára, egyből ismerős lesz az Alföldi Tej vagy a Pick Szeged név. Vagy menjünk be egy Hervis-be és nézzük meg, hogy hol gyártják a legtöbb sportruházatot. Kínában vagy Tajvanban. Megveszel egy pólót 8000 Ft-ért és 2 mosás után úgy néz ki, mintha a "Kelet kincsében" vásároltad volna 1500 Ft-ért. De ha ott is megnézem a címkét és azt látom, hogy gyártási hely: Törökország, akkor nem sajnálom érte a pénzt, mert tudom, hogy évekig az póló marad. 

Persze én magam is tudok felsorolni rengeteg példát, hogy mik azok a márkás termékek, amiket nem cserélnék le, még ha duplára emelnék az árukat sem, mert abból tudom, hogy nem találok jobbat. De ez is tapasztalaton és személyi ízlésen múlik. Remélem mostmár értitek mire gondolok. 

Az üzletek saját márkás termékeit szívesen kipróbálom és hasonlítom össze másokkal. Tapasztalatom szerint rengeteg olyan termék van, ami legalább olyan jól végzik  a dolgukat, mint nevesebb kollégáik, viszont az áruk sokkal kedvezőbb. Másik "elméletem", hogy a drogériákban az alsó polcokon kincseket lehet lelni. Köztudott marketing fogás, hogy szemmagasságba rakják a sokat reklámozott, felkapott termékeket és az emberek hajlamosak körülnézés nélkül belepakolni a kosárba azt, ami a szeme elé kerül.  

Most a fürdőszobából összeszedtem azokat a saját márkás termékeket, amik nekem beváltak és már a sokadik flakonnal veszem újra őket. 


Hajápolás

Balea Volume Effect hajhab és lakk: 4-es erősségű, ami nálam azt jeleni, hogy egész nap tart. Habot nem minden hajmosás után használok, csak ha hullámosítom a hajam, viszont a lakkra szinte minden nap számítok, hogy a rakoncátlan babahajaim kordában tartsa. Nem zsírosítja el a hajam egyik termék szem. Nem lesz tőle ragacsos, nem áll össze és a lakk is természetes hatást ad, és tényleg tart egész nap. Az illatuk is kellemes, nem fúlok meg fújás után a lakktól. Szóval, a maguk 4-500 Ft-os árukkal nálam alap darabnak számítanak. 

Isana professional Oil care sampon és Repair nutrition balzsam: A samponokkal hadilábon állok, mivel kamasz korom óta küzdöttem a zsírosodással, és ezen a téren tényleg kipróbáltam minden árkategóriást a gyógyszertáritól az Adlisig mindent. Aztán rájöttem, hogy a szilikonmentesek vállnak be igazán, és számtalan mellényúlás után ez az Isana kombó működik. Ebbe nem szeretnék tanácsot adni, mivel én is megfogadtam mindenkijét és a saját tapasztalatom vállt be leginkább. Aki esetleg olyan helyzetbe van mint én, annak ajánlom, hogy tegyen egy próbát velük. 

Arcápolás

Balea grapefruitos arclemosó: A hajam mellett másik gyenge pontom az arcbőröm. Már megfigyeltem azokat az összetevőket, amelyeket nem szeret a bőröm. A Balea termékeivel (persze itt se minddel) meg vagyok elégedve. Jók az összetevői, kevesebb káros anyagot tartalmaznak. Ez a grapefruitos összetevőben tökéletesen megfelelő, finom illatú. Jól tisztít és úgy vettem észre, hogy a pórusokat is kitisztítja, nem hagyja eltömődni, kevesebb mitesszer alakul ki tőle. 

Balea Ultra Sensitive arclemosó tej: Sminkelmosónak a micellás vizet nagyon szeretem, viszont a vízálló tust nem viszi le. (Véletlen vízálló tust vettem, akkor derült ki.) Keresgéltem összetevő szerint és ez jó választásnak tűnt, és tényleg szépen teszi a dolgát. Ami egy picit furcsa volt az elején, hogy zsíros érzést hagy maga után, de vízzel lemosva orvosolható a probléma. 

Egyéb bevált termékek


Isana med pH 5.5: Most egy kis női téma. Nem tudom, hogy nem illik, vagy nem szeretnek az emberek beszélni a női dolgokról, de végzett biológusként az élet velejárójaként, természetes dologként tekintek a menstruációra, és az ezzel kapcsolatos dolgokra. Sokan nem mernek beszélni róla, és sajnos még több nőnek van valamilyen problémája. Ezt a folyékony "szappant" és intim mosóként használom. Meg is mondom miért: szappan és szilikon, illat és színezék mentes, savas pH-jú. A női nemi szerv is savas pH-jú. Az összes kifejezetten intim lemosónak szánt termék szappant, szilikont és illatanyagot tartalmaz és lúgos pH-jú. De az összes szappan és tusfürdő is ugyanez. Ezek közül egyik sem tesz jót nekünk. Irritációt és mikroflóra felboruláshoz, az pedig fertőzéshez vezet, vagy legalábbis fertőzésre hajlamosabbá tesz. Nekem eddig ez vállt be a legjobban.

Isana körömlakk lemosó: Már nem is emlékszem mióta használom ezt a körömlakk lemosót. Ha akarnék se tudnék rosszat írni róla. Dicsérni is fölösleges, hisz egy körömlakklemosótól várható el több, hogy lemossa a lakkot!? Kifejezetten szeretem a mandula illatát, persze ha az aceton már elpárolgott.

dm Denkmit vízlágyító: Igazából erről csak annyit mondok, hogy pont olyan, mint a Calgon, és az ára pont a fele. 

Nektek van olyan saját márkás termék, ami bevált és nem cserélnétek le?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése