2016. április 18., hétfő

Hogyan találtam meg a stílusom? Hol lelhető fel a legjobb turi Debrecenben?

Mikor 4 évvel ezelőtt átköltöztünk Nyíregyházáról Debrecenbe megdöbbenve tapasztaltam, hogy itt bizony nincsenek kilós turkálók, mint Nyíregyen. Pedig épp előtte kezdtem belejönni a "kincsvadászatba". Legjobb barátnőmmel egész délutánokat el tudtuk tölteni a várost járva és kutakodva az egyedi holmik után. Aztán itt elszomorodtam, mert se barátnőm (Ő Pestre költözött), se szimpatikus turi nem volt. Ez el is vette a kedvem a "Second hand" boltoktól egy időre, mert szinte az összes drágább volt, mint bármelyik "fast fashion" üzlet szezon végi akciókor a Fórumban. Így úgy voltam vele, hogy minek vegyek használtat, ha újat kapok olcsóbban. 

Aztán tavalyelőtt a Csapó utcán sétálgatva csak elcsábított egy-egy ígéretes kirakat. Az egész igazából azzal kezdődött, hogy 3-4 évvel ezelőtt kezdtem ráérezni igazán a stílusomra. Lehet, hogy későn érő vagyok, de az előtt úgy voltam vele, hogy ami tetszik azt megvettem. Nem gondoltam bele, hogy nem tudom mivel kombinálni a már a szekrényeben lógó darabok közül, vagy hogy nem érzem jól magam abban a színben. Elindultam egy tudatos vásárlási úton. Megfigyeltem, hogy mit is hordok legszívesebben, mi áll jól az alkatomnak/alakomnak, miben érzem jól magam és mit szeretnék változtatni. Ez egy óriási gardróbrendezést jelentett. Aztán már ha elmentünk vásárolni továbbra is felpróbáltam azt, ami tetszett, de háromszor átgondoltam, hogy mivel tudom majd viselni és jól érzem-e benne magam. Így végül rengeteg ruha ott maradt a boltban. Számomra a legjobb taktika az volt, mikor nem tudtam dönteni,  hogy ha még másnap reggel is azt mondom, hogy márpedig nekem az a darab kell és életbevágó és végzetesen bele szerettem, akkor visszamegyek érte. Ha nem, akkor igazából nincs is rá szükségem.
Egy kicsit mindig is különc voltam. Sok üzletet jártam végig szezonról-szezonra, és egyre jobban azt éreztem, hogy a megfizethető helyeken (és itt a Kínaiakra nem is gondolok, mert oda nem járok még nézelődni sem), nincs olyan kínálat számomra, ami ár-érték arányban megfelelő lenne. A minőségükről pedig nem is beszélve. 

Az én különcségemnek a legjobban a Csapó utcán, a virágpiaci részen, az Angol Divatház (már a neve is tisztára exkluzív :D) (a "Csóra" mellett) fekszik. Itt tökéletes állapotú és minőségű használt és sok esetben  - eredeti címkés - új ruhákat lehet kifogni. A kifogni azt jelenti, hogy azért sok üres kört szoktam futni, mire megtalálom azt, amit keresek. Kigondolom, hogy mire is fogok vadászni és ha nem tökéletesen megfelelő az elképzelésemnek nem veszem meg. Na tessék, ugye mondtam, tiszta tudatos vásárló lettem. 

A múlt héten teljes árucsere volt, és mivel van egy pár dolog a tavaszi kívánságlistámon és az örök kívánás listámon, már ami az alap darabokat illati, betértem munka után. Olyan jól sikerült a vásárlásom, hogy elég sok pontot pipálhattam ki a listáimon. Ezeket mutatom most meg Nektek, és arra gondoltam, hogy a héten divat hetet tartok, a tavasz jegyében. Tartsatok vele! 

A képeket úgy rendeztem el, hogy megmutatom mit fogtam ki, és hogy mivel képzeltem el. Minden darab saját, így a párosíthatóság is pipa. :)


Két ruhát is találtam. Azt már írtam, hogy az idei egyik nagy "fogadalmam" volt, hogy több szoknyát, ruhát fogok hordani és igyekszem nőiesebben öltözködni. A felső és sötét korall színű francia darab. Puffos újjal és masnikkal a hátán. Egyből beleszerettem, szerintem ott helyeben elsírom magam, ha nem jó rám. Nem volt kérdés, hogy hazajön-e velem.
Az alsó pedig egy "iskolás lány" stílusú kockás Atmosphere darab, Blair Waldorf jut róla eszembe. Most egy oxford cipőt képzeltem hozzá, fekete harisnyával, hogy a diáklányos vonalat erősítsem.
A kép nem adja vissza, de a szürke felsőbe ezüst, csillogó szálak vannak szőve. Mindkét darab a basic listámon volt. Pihe-puha anyagúak, szerintem sokáig barátok leszünk.
Másik pont a basic listámon egy tyúkláb mintás nadrág. Amit szorosan egy tyúkláb mintás szoknya követ. (A múltkor meg is találtam, és egy számmal kisebb volt, na ott tényleg jött a sírós story.) Egyszerűen imádom, már vagy ezerféleképp megálmodtam. Most egy fehér inggel, egy farmer dzsekivel és egy lakk nyitott orrú cipővel állítottam párba. Vagány és csajos egyszerre. IMÁDOM!


Nagyon elégedett vagyok a zsákmányommal. A héten jövök még tavaszi smink és manikűr tippel, valamint beleshettek az inspirációs naplómba. 


Ti szoktatok turiba járni?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése