2016. május 16., hétfő

Mit főzzek ebédre?

Igazából ennek bejegyzésnek nyugodtan lehetne az a címe, hogy "Mi történik, ha hallgatunk az Emberre?". Rendszerint megkérdezem, hogy van-e valamilyen óhaja-sóhaja, hogy mit együnk a következő 3 napban, amire rendszerint az a válasz, hogy "nincs" vagy "mindegy". Most viszont egész kis tervvel állt elő, mármint kitalálta még a köretet is. Na, hogy ne vegyem el a kedvét, és ne az legyen, hogy "akkor miért kérdezel, ha úgyis leszavazol" az alap ötletet megtartottam. 

60 dkg csirkemellet felkockáztam és előző nap bepácoltam.
A pác: méz, mustár, CIVITA provance ízesítésű fűszerolaj, só, bors. 
Ez a fűszerolaj nem más, mint a provance ízvilágnak megfelelően, gazdagon fűszerezett kukorica csíra olaj, és már önmagában is elegendő pácoláshoz, sütéshez. (Egyébként itt készül Debrecen mellett, kiváló minőségű termékeik vannak, a nagyobb üzletláncok polcain megtalálhatóak.) Mostanában ismét a mézes-mustáros pácolás lett a kedvencem, vannak ilyen korszakaim, mikor elő-elő jön, nem nagyon lehet megunni, főleg, ha kombinálom különböző fűszerekkel.

Egy éjszaka pácolódás után bambusz nyársakra fűztük fel a csirkemellet, nyolcadolt hagymát, kolbász karikákat, kockázott szalonnát és aszalt szilvát vegyesen. Nem követtem szabályt, ahogy sikerült. Szerintem az aszalt szilva remek ötlet volt rá, hisz a füstölt ízt ellensúlyozta és kiemelte egyszerre. 

Grillserpenyőben sütöttem ki a saslikokat.



Köretnek, sütőzacskóba - ez is a férj ötlete alapján - halmoztam cikkekre vágott krumplit, sóztam-borsoztam és meglocsoltam a fűszerolajjal. Egy 40 perc alatt a sütőben megsüldögélt magának. 
És lám-lám még azt is kimerem jelenteni, hogy ez bizony jó ötlet volt. Sőt, még a saslik is, lehet, hogy máskor is megkérdezem, hogy mit főzzek. :D

Friss uborkasalátával tálaltam. Aminek a dresszingje ecet és cukor tökéletes harmóniája, plusz az uborka saját leve. Itt nem tudok receptet írni, mert addig kóstolgatom és ízesítem, míg tökéletes egységet nem kapok. 

Próbáljátok ki, mert tényleg mennyei lett. Ti szoktatok a párotokra hallgatni főzés ügyben?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése