2016. július 14., csütörtök

Mit főzzek ebédre?

Megmondom őszintén, hogy enyhén szólva sem kedvencem a nyár. Főleg mióta dolgozom, és nincs iskolai nyári szünet. Persze várom a nyaralást és a szabadságot, de azt a 2 hetet azért össze sem lehet hasonlítani a gondtalan és felhőtlen 2 hónappal, amit a jól megérdemelt tanév után kaptunk. 
Nyári születésű vagyok, de nem bírom elviselni a mostani perzselő 35-40 fokokat. Ilyenkor azt sem tudom, hogy mit vegyek fel, nehéz elviselni a kint létet, míg délután hazaérek, és azt, hogy mit főzzek arra meg pláne, hogy nincs ötletem. 
Olyanokra szoktam gondolni, ami hamar megvan, nem kell ott állni mellette órákat és nem melegíti be az egész lakást. Erre találtam ki egy tök jó megoldást. Mivel úgyis a friss zöldség és gyümölcsök szezonja van, grillezzünk. 


Na, jó, azért az ananász az konzervből jött, de csak azért, mert épp ez volt itthon, de erre még visszatérünk. Kezdjük az elején. 

A csirkemellet szép szeletekre vágtam és bepácoltam barbecue fűszerolajjal és sóval 2-3 órára. 
Polentát  főztem, aminek 1 szabálya van: 1 l tejbe 250 g kukoricadarát kell rakni, mikor már majdnem forr és folyamatos kevergetés mellett addig főzni, míg be nem sűrűsödik. Ha ezt az 1l és 250 g-os szabályt megjegyezzük, akkor már könnyű lesz arányosítani a 6 dl-hez és mindent tudunk a puliszka, azaz polenta főzésről. Én 7 dl tejből főztem, majd egy őzgerinc formába kiöntöttem és mikor kihűlt kifordítottam belőle. A kis hullámok mentén felvágtam és a grillserpenyőben átsütöttem.  
Cukkini és ananász: A cukkinit nem hámoztem meg, csak alaposan megmostam, majd kukoricacsíra olajba forgattam kevés citrusos grillfűszerrel beszórtam és a grillserpenyőben megsütöttem. Ugyan így az ananászkarikákat is. Mint már írtam, épp ez volt itthon. Gondolkodtam, hogy az ízvilágába még kellene egy kis gyümölcsös édesség, így benéztem a spájzba és kijöttem egy ananász konzervvel. :D
Túróval töltött gombafejek:  Ez az egész ötlet igazából azzal indult, hogy az Aldiban megláttam, hogy a grillgomba nagyon cuki fa kosárkában van és még akciós is, és természetesen a kis kosárkára mindenképp szükségem volt. :D Innen elindult a fantáziám és meg is volt az ebédünk a következő 2 napra. A gombafejeket megmostam és kiszedtem a tönköt. 25 dkg túrót kikevertem 1/4 teavajjal egy kis grillfűszerrel és egy kis kukoricacsíra olajjal. Majd tepsibe raktam és kevés olajat öntöttem alájuk, plusz egy kis durvább szemű sóval megszórtam a tetejüket. Előmelegített sütőben 15 perc alatt megsültek. 

Végül kisütöttem a csirkemelleket, ugyancsak a serpenyőben, majd tálaltam. Egyszerűen fantasztikus lett az ízük, könnyű és mégis laktató ebéd kerekedett belőle. 
Próbáljátok ki, mert tényleg egyszerűek és isteniek.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése