2016. július 27., szerda

Mit süssek vacsorára?

Hétfőn meséltem a kukoricacsíra olajokról és a kukorica lisztről. Ma egy pizza recepttel készültem, ezekből az alapanyagokból. A kedvenc "gyors kajám" a pizza. Bárhol, bármikor szívesen eszem és én is szeretek kísérletezni a különböző tésztákkal és feltétekkel. 

Most a tésztáját újítottam és a feltétek maradtak a hagyományosak. Azt kell, hogy mondjam, ez volt az első, de biztosan nem az utolsó alkalom, hogy kukoricalisztes tésztát dagasztottam. 

Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt, ebből 20 dkg kukoricaliszt, 1 friss élesztő, 3 dl tej, kevés cukor, 1/2 ek. só, 3 ek. Provance-i Civita fűszerolaj, 1 tojás sárgája. 

Elkészítés:
Az élesztőt egy kevés cukorral 1 dl langyos tejben megfuttatunk. A liszteben jól eldolgozzuk a sót (hiszen ha közvetlenül érintkezik az élesztővel nem indul meg a kelés, leállnak a kis élesztőgombák), a 3 ek. olajat és a tojás sárgáját. Majd hozzáadjuk a tejben megfuttatott élesztőt és a többi langyos tejet. Szép simára dagasztjuk, ha szükséges még tejjel lazítsuk meg a tésztát! Majd egy kendővel letakarva 1 órát kelesztjük. 

Mikor duplájára nőtt a tészta szép sárga és az olajtól mennyeien illatos pizzaalapot kapunk. Ezt a mennyiséget ketté osztottam és 30x40-es, sütőpapírral bélelt tepsibe nyújtottam kézzel. 

Feltétnek pizzakrémet (bárki bármit mond, én nagyon szeretem) és a másikra sajtkrémet kentem, paradicsom, kukorica, sonka, téliszalámi, lila hagyma és sajt került rá ízlés szerint. A sajtkrémes alapra a reszelt sajttal egy kis rukkolát is raktam. 

+tipp: Amikor kinyújtom a pizzát előmelegített sütőben, 180-200 fokon 5 percig elősütöm. Ezt a nővéremtől tanultam, és így tényleg nem "fullad" be a tészta a sok feltét alatt, hanem szépen átsül. 

Próbáljátok ki, szerintem nagyon finom lett, és vendégvárónak is igazi különlegesség!  

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése