2016. március 23., szerda

Hogyan készülök a húsvétra?

Az előző bejegyzésben már belekezdtem elmesélni Nektek, hogy  mit is jelent a húsvét, úgy általában és hogy mit jelent számomra. Most a családi hagyományokról számolok be, amik meghatározták gyerekkorom, és amik olyan mélyen gyökereznek bennem, hogy amíg lehetőségem van rá nem is engedem el őket. A férjemnél nem volt semmi ilyenről szó, így elfogadja, hogy nekem ezek fontosak, sőt már meg is szokta Ő is és minden évben várja, hogy a lakásba beköltözzenek a tojások és nyuszik. 

Anyukámmal minden Nagypénteken tojást festettünk. Már előre elkezdtük gyűjteni a tojás héjakat. Kifújtuk, kimostuk, kiszárítottuk, hogy  mikor elérkezik a megfelelő idő elővegyük őket és elkezdjük dekorálni. Rengeteg technikát kipróbáltunk a hagyományostól a decoupageig és a gyertyacsöpögtetésig. Nekem kedvencem a hagyma héjában főzés. De nem akárhogy, hanem a különböző formájú leveleket egy kis tojás fehérjével rátapasztottuk a tojásra, harisnyába kötöztük, majd hagymahéjba megfőztük. A levelek szép világos mintája ott maradtak a hagymahéj által beszínezett tojáson. 

Másik, számomra elmaradhatatlan része az ünnepnek a vasárnap reggeli pászkaszentelés. Ilyenkor korán kell kelni, hisz fél 8-kor a templomdombon gyülekezik a falu apraja nagyja, vesszőkosaraik megpakolva a húsvéti csemegékkel. Van benne sárgatúró, sonka, kalács, töltött hús, hímes tojás és még bor is. A kosarakat kicsomagolva a pap megszenteli. Ilyenkor át-átkukkantunk a "szomszéd" kosarában, hogy kinek mi finomság rejlik benne. Ez után hazaérve az ünnepi reggelit közösen fogyasszuk el, és mindenki a szenteltet kapkodja, mert az jobban esik. 

Mára már anyukámmal nem tudok tojást festeni, hisz már nem marad rá idő, mire hozzájuk érkezünk, de a saját otthonunkba persze alkalmazom amit megtanultam. 


Idén a kifújt tojásokat piros festékkel festettem és alkoholos filccel rajzoltam rá motívumokat, így aggattam a barkaágra. 


A kis tálca amire a vázát raktam (amiről már bejegyzés is készült) egy doboz teteje, amit decoupage technikával díszítettem. Kicsit vintage jellegű. A gyertyát maradékokból olvasztottam össze egy régi zselés gyertya üvegébe. A nyuszit pedig filcanyagból vágtam ki. Alul középen van egy kis "feneke" amibe egy kavicsot raktam, hogy ne boruljon el. A fülüknél fogva összeragasztottam, így még szalvétatartóként is funkcionálhat. 

Ti festettetek tojást idén?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése