2016. március 7., hétfő

Mi süssek? - Házi keksz

Már írtam nektek, hogy mennyire szerettem anyukám mellett sertepertélni mikor a konyhában volt, és sok receptet is ellestem tőle amit szorgosan írtam a kis Malackás füzetembe. Ebbe gyűjtöttem a fortélyokat, ötleteket még újságcikkeket is, sőt a vaníliás cukor hátoldalát is beragasztottam, persze képpel együtt, ha jónak láttam a receptet. A kis füzetem lapjai már szépen besárgultak, de szívesen lapozgatom, ha valamit kedvem támad sütni. 

A következő recept is egy vaníliás cukor hátoldaláról származik, már egy jó párszor megsütöttem, most viszont egy kis újítást vittem bele. 


Hozzávalók: 

25 dkg liszt, 1 késhegynyi sütőpor, 12,5 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 tojás sárgája, 20 dkg lágy vaj, 1 citrom reszelt héja, 12,5 dkg darált dió vagy mandula. 

Elkészítés:

Az alapanyagokat összedolgozom, kis kifli formákat formálok belőle úgy, hogy kisujjnyi hengereket sodrok, majd 5 cm-es darabokra vágom, a végeit elkeskenyítem. 200 fokon 10 perc alatt kész is. 

Én a következő technikát alkalmazom: 

Mikor szép egyenletesre összedolgoztam a tésztát egy fél órára hűtőbe teszem pihenni. Kinyújtom liszt nélkül (!). Nem ragad annyira, ha hűtőben dermed egy kicsit. A karácsonyi mézeskalács szaggatóból előkapom a holdat és pillanatok alatt szaggatom a kifli formát. 2 tepsivel dolgozom, így míg az egyik sül, addig szaggatom a másikba. 

Mikor kisültek még melegen megszórom vaníliás porcukorral. Másfél adagot sütöttem legutóbb, 6 tepsivel, körülbelül 140-150 db lett belőle. 

Nagyon finom, könnyen elkészíthető és házi keksz, így tudom, hogy mi került bele. 


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése