2015. december 7., hétfő

Hogyan lesznek csillogóak az ezüst ékszerek?

A gimis és főiskolás éveimben még nagy divat volt, hogy a barátnőkkel, barátokkal ezüst ékszerekkel lepjük meg egymást. Aztán jött egy újabb divat, mikor nagyobb teret kaptak a bizsu dolgok, mindenféle színben és anyagban. Ekkor az ezüst gyűrűk, nyakláncok bekerültek a fiók aljára egy dobozba. Aztán egyszer csak előkerültek, mert rájöttem, hogy én igen is szeretem őket, és hordani is fogom - közben pedig újra felkapták őket. Aztán mikor kibontottam a dobozkát, kopottak és fénytelenek voltak. Előtte is tisztogattam őket, több kevesebb sikerrel, míg rá nem találtam a tökéletes tisztítási módszerre, utána persze már több sikerrel ment a fényesítés. 

A titok abban van, hogy egy tál aljára alufóliát kell rakni, majd arra az ezüstöt, jól beszórni szódabikarbónával  és nyakon önteni forró vízzel. 
Mire visszahűl a víz, a szódabikarbóna is elvégzi a dolgát, leszedi a szennyeződéseket és az alufólia pedig megköti azokat. Így az ezüst a vízből kivéve, leöblítve és áttörölgetve szebben ragyog, mint új korában.


Higgyétek el próbáltam már fogkrémmel, mosószerrel, főzéssel, sőt még ultrahangos vízfürdővel is, de egyik se volt az igazi. Ha van esetleg valakinek jól bevált trükkje arany tisztításra szívesen veszem, mert arra még nem sikerült rálelnem.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése