2016. január 21., csütörtök

Hogyan készül otthon éttermi kínai?

Barátságom a kínai kajával még a főiskolán kezdődött, mikor kis tudatlan vidéki lányként bekerültem a „nagyvárosba” és a nálam tapasztaltabb barátnőimmel kimentünk a városi piacra, hogy bevezessenek az illatos csirke és pekingi kacsa megunhatatlan világába.
Ez a lelkesedés addig tartott, míg egy nap a csajokkal szörnyű hasfájások és egész napos fetrengés közepette meg nem fogadtuk, hogy többet ott nem eszünk. Egy jó pár hónapig rá sem bírtam nézni, még messziről a bódékra sem, nem hogy egyek ott valamit. Aztán szépen lassan a jó emlékek győztek az egy rossz felett és újra próbálkoztam. Sajnos hamar vége szakadt az örömömnek, mert ismét csalódások értek.
Ekkor kaptam pár receptet, ami igazi csirkemellel készül, olyan zöldségekkel, amit bír a gyomrom. Ezzel elkezdtem kísérletezni és megszületett a legjobb szezámmagos és édes-savanyú csirke recept, amit azt hiszem, hogy majd az utódokra hagyok.



Lépésenként írom le a receptet, abban a sorrendben, hogy mikor mit kell csinálni, szerintem így könnyebben érthető. Ne ijedjetek meg, csak bonyolultnak hangzik, közben pedig pofon egyszerű.

Szezámos csirke

  • 30 dgk csirkemellet felkockázunk nagyobb darabokra. Pici sózom és szója szószba pácolom legalább 2 órát, de lehet egy egész éjszakán át is.
  • 3-4 ek. szezámmagot serpenyőben (olaj nélkül!) arany barnára pirítok. Ezt kihűlni hagyom egy edényben.
  • Egy másik edénybe 3 ek. ketchupot, 3 ek. mézet és egy kis chili port összekeverek, majd beleöntöm a pirított szezámmagot.  Ez lesz a máz.
  • Még egy másik edénybe (ja, azt nem mondtam, hogy a konyhában fellelhető összes edény kell hozz :D) 4 ek. lisztet, 3 ek. étkezési keményítőt és 1 tk. sütőport keverek össze annyi liszttel, hogy sűrű palacsinta tésztát kapjak. Itt jegyezném meg, hogy vannak olyan receptek, amik tojást is írnak, de eszetekbe ne jusson rakni bele!  Tapasztalat…  A sütőportól szép buborékos lesz.  Ebbe kanál segítségével forgatom a husit és forró olajba kisütöm.
  • Mikor kisült, egy picit szalvétán lecsepegtetem, és még melegen beleforgatom a mázba. Isteni ropogós lesz.

Édes-savanyú csirke

  • 30 dgk csirkemellet csíkokra vágok. Pici sózom és szója szószba pácolom legalább 2 órát, de lehet egy egész éjszakán át is, mint a szezámosnál.
  • 3 féle színű kaliforniai paprikát csíkokra vágok, 2 fej vörös hagymát és 2 fej lila hagymát négyfelé csapok. Mindig ez az alap, aztán mehet még hozzá zöldbab, gomba, bébirépa, bébi kukorica, vagy a mirelit kínai zöldségkeverék.
  • A húst wokkban fehéredésig sütöm, ráreszelek 1 ujjnyi gyömbért és szórok rá kínai fűszerkeveréket. Majd ráöntöm a zöldségeket, valamint egy ananász konzervet.
  • A konzerv levének felét egy tálba öntöm. Ehhez adok 1 ek. mézet, 1 ek ketchupot, 1 ek. almaecetet, 1 ek. worchester szószt és 1 ek. étkezési keményítőt. Nem lesz  a leggusztább, de ez teszi olyan szószossá, ez képezi rá a bevonatot. 
Párolt rizzsel szoktam tálalni, de ki hogy szereti a kínait, úgy körítse. Szerintem érdemes kipróbálni, főleg azoknak, akik jártak már úgy, mint én! :)


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése