2016. január 11., hétfő

Hogyan vészeljük át a januárt?

Elmúlt a karácsony, itt a szürke, hosszú január. Ebben a hónapban nincs semmi olyan ünnep, ami köré a lakást egy kicsit dekorálni lehetne, mint például a februári farsang, vagy a márciusi húsvét és tavasz kezdet. Jó, tudom, hogy vízkereszttel (január 6.) kezdődik a farsangi időszak, de nálam az a februári hónap. Most még keményen benne vagyunk a télben, hideg, sáros és lucskos. Szinte semmi szépség nincs benne, és olyan űr, olyan üresség keletkezik a karácsonyfa lebontása után. A csillogó fények, szépséges díszek hirtelen eltűnnek, majd egy évre ismét elzárom őket a karácsonyi díszek nevű dobozokba és hozzájuk sem nyúlok a következő adventig. Ez engem nagyon szomorúvá tett mindig is. Gyerekként nem szerettem nézni, ahogy anyukámék lebontják a fát, de most már nincs kibúvó, nincs elbújás a szobába, hogy ne halljam az ágak recsegését, mivel nekem is kell elvégezni a "piszkos munkát", na meg a takarítást. Hát igen, ilyen esetekben rossz felnőttnek lenni... :D

Erre az időszakra még "átmentem" a karácsony emlékét egy-két aprósággal. Itt van 5 tippem, hogy hogyan vészeljük át a januárt!


1. Asztaldísz
Az adventi alapot átvariáltam. A porcelán rénszarvast meghagytam, és a "havas" tobozokat is. Egy gyertyával és egy szőlővesszőből font csillaggal rendezgettem el a kis tálcán. 

2. Fények
Idén is nagy divatok az olyan fény füzérek, amik kis formákként világítanak (hóember, házikó, hópehely). Ezeket a füzéreket még kint lehet hagyni, megadják a hangulatot az esti filmezéshez. 

3. Illatok
A párologtatókba, mécsesek fölé én még szeretem a karácsonyi illatokat használni, de már bekeverem a friss citrussal, majd fokozatosan hagyom el, így nem tűnik el hirtelen a mézeskalács illa.

4. Ízek
Még mindig nagy kedvenc nálunk a diós sütemények. Gyakran sütök diós-meggyes kuglófot, vagy meggyes-fahéjas muffint. Az egész lakást belengi finom illata.

5. Szeretet
Ez nem csak a januárra igaz, hanem egész évre. Lehet, hogy közhely, de gondoljatok csak bele. Mennyire rohanunk, mennyire nem foglalkozunk az emberi kapcsolatokkal. Lehet, hogy nem tudatosan, de valahogy elsiklunk egy-egy hogy vagyon, és már a választ meg sem várjuk. Karácsonykor ne csak mondjuk, hogy minden a szeretetről szól, és főleg ne csak karácsonykor mondjuk. Januárban is fontos a család, fontosak a beszélgetések, hisz ilyenkor hajlamos mindenki egy kicsit a befelé fordulásra.

Nektek van hasonló praktikátok?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése