2016. február 29., hétfő

Hogyan küzdjük le a megfázást gyógyszerek nélkül?

Mikor elkezd fájni a torkunk, vagy bedugul az orrunk akkor vesszük csak észre, hogy milyen természetes dolog a légzés vagy  a nyelés. Addig fel sem tűnik, hogy ott is vannak érzékelő sejtek és nem is értékeljük az egészségünket, míg valami meg nem hibásodik a gépezetben. Ilyen hibák alkalmával az esetek nagy többségében egyből a jó öreg Aspirinhez vagy Coldrexhez vagy sorolhatnám reggelig, hogy mihez nyúlunk. Rosszabb esetben rohanunk a dokihoz, aki felír egy kis antibiotikumot (akár vírusos fertőzésre is!?) biztos ami biztos alapon. Na, de ez már másik történet. 

Visszakanyarodva szerintem éppen eleget terheljük a szervezetünket mindenféle káros anyaaggal közvetlen vagy közvetett módon, ezért ha elkapok egy kis náthát és nincs komolyabb tünetem egy kis torok kaparásnál és orrdugulásnál, nem rohanok egyből a patikába, hanem bevetem az 5 legjobban bevált praktikámat  pihenés mellé.


1. Citromos-gyömbéres méz
Egy ujjnyi gyömbért meghámozok és lereszelek, hozzákockázok egy egész citromot (lehet héjastól, de én hámozva jobban szeretem) és felöntöm annyi mézzel amennyi ellepi. Ezt kanalazom magában, vagy teába teszem. 

2. Fokhagymakrémleves
2 nagyobb fel vörös hagymát felkockázok és kevés vajon megdinsztelek. Ha már üveges hozzáadok 3 fej zúzott fokhagymát és egy kicsit együtt pirítom. Felöntöm 1,5 l vízzel és hozzáadok 2 erőleveskockát. Ha van 1,5 l alaplével még jobb felönteni. Sózom, borsozom. Mikor már nem maró az illata, hanem édeskés, akkor selymesre turmixolom. 2 dl tejszínt keverek bele, majd újra felfőzöm. A tányérba reszelt sajtot szórok és arra szedem a forró levest. Fokhagymás pirítóssal eszem, had vigye ki hamar a náthát. Nem kell félni, nem lesz hagymás mindenünk utána. :D

3. Teafaolaj
A nyakamon levő nyirokpontokon bedörzsölök egy kis teafa olajat és párologtatok is a lakásban. Fertőtlenít, baktérium, gomba és vírusölő hatású csodaszer.

4. Vitaminbomba
1 marék spenótot, 1 banánt, 2 kivit és 1 fél grapefruit levét összeturmixolok annyi vízzel, hogy kellemes állagú legyen. Aki édesebben szereti mézzel ízesítheti, én nem szoktam, szerintem egy érett banán épp elég édessé teszi.

5. Varázstea
Ha kiskoromban ápolni kellett, akkor anyukám mindig gyógyteát készített nekem, ami a csipkebogyó, hársfa virág és borsmenta szentháromságából állt. Ehhez én mér szoktam rakni bodza virágot is, és jó citromosan, mézesen kortyolgatom a meleg takaró alatt.

Nektek vannak tuti tippjeitek megfázásra?

   

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése