2015. november 16., hétfő

Hogyan lesz klasszikusból valami új?

Még egészen kislány koromban elkezdtem írni egy receptes füzetet. Anyukám mellett sokat tüsténkedtem a konyhában, és ami tetszett azokat leírtam, hogy majd ha nagy leszek, és lesz saját konyhám, háztartásom, akkor tudjak mit főzni. Ezt a receptet anyukám sosem készítette, hanem egy régi újságban láttam hasonlót, és ennek az alapjával nyitottam meg a mára már jócskán besárgult Malackás receptfüzetem. Mikor elértem, hogy végre főzhetek valakire ez volt az első, amit összeraktam. Második-harmadik  finomításra össze is állt a végleges recept, ami azóta családi kedvenc lett, és mindig ugyanaz az ízélményt hozza. 

A hagymát olajon megpirítjuk, majd hozzáadunk 50 dkg felkockázott csirkemellet. Ha megpuhul sózzuk, borsozzuk, majd 15 dkg felkockázott csirkemell sonkát adunk hozzá. Elkészítjük a mártást. 1 kis doboz tejfölhöz adunk 2 tömlős natúr vagy tejszínes sajtot, egy kiskanál mustárt, egy kiskanálnyi citromlevet, egy csipet cukrot és 2 gerezd fokhagymát zúzunk bele. Ha puha a hús ráöntjük a mártást és összefőzzük. Megvárjuk míg egy picit sűrűsödik és teljesen elolvad a sajt. Nem kell megijedni, ha hígnak érződik, majd ahogy hűl sűrűsödik.



Spagetti tésztával vagy párolt brokkolival tálalom, a tetejére petrezselyem zöldet szórok. Mindkettővel isteni.  Próbáljátok ki! Kevesebb, mint 1 óra alatt kész, gyerekeknél is tuti siker.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése