2015. november 9., hétfő

Mit süssek?

Az egész azzal kezdődött, hogy a Lidl-ben vettünk egy kuglóf formát. Már rég óta szemeztem a különböző receptekkel. Nekem a kuglóf egyértelműen karácsonyi sütemény, talán még jobban, mint a bejgli. Ezért, mikor megvettük a formát "szent küldetésemnek" tekintettem, hogy a karácsonyi asztalra majd a tökéletes bejglit tálaljam. Ehhez úgy néz ki elsőre beletrafáltam a tökéletes receptbe (a többek nem  hozták a várt eredményt). 

A recept szerint összekeverünk 18 dkg vajat, 10 dkg cukorral, 4 egész tojással, 1 vaníliás cukorral és 1,5 dl tejjel. 35 dkg liszt, 1 tk. sütőpor, 12 dkg darált dió a száraz összetevő. Mikor mindent összedolgoztunk egy üveg magozott meggyet is belerakunk. Nekem meggyszörp "melléktermékeként" van elrakva pár üveg télére. A formát kivajazás után meg lehet tölteni, majd előmelegített sütőnem 180 °C-on, légkeveréssel 40 perc alatt készre sül.



Még az öntettel kísérletezek, mert valami vaníliás vagy karácsonyi fűszeres jól passzolna hozzá. Ha megtalálom és érdekel titeket, akkor azt is megosztom veletek! 


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése