2016. június 27., hétfő

Mit tegyünk ha....? 10 hasznos tipp hétköznapokra

Vannak olyan helyzetek, amikor beüt a krach, és hirtelen ötletünk sincs mit lehetne kezdeni a helyzettel. Ilyen esetekre jól jöhet néhány ötlet, amit megjegyezve megkönnyíthetjük a saját dolgunk. Vagy vannak olyanok is, amikre fel lehet készülni, és ha van rá lehetőség tudunk mihez nyúlni vész esetén. 
Íme 10 életmentő tipp, - amik tényleg működnek - hogy hogy tudjuk kihúzni magunka a pácból.

1. Égési sérülés - aloe vera 
Amikor a rusztikus pizzát sütöttem csúnyán megégettem a karom a sütővel. Mert kitaláltam, hogy a tepsi hátoldalán sütöm meg őket, hogy nagyobb és egyenetlen szélűek legyenek. Igen ám, csak a tepsi csúszott a rácson, a a tepsin csúszott a sütő papír, a sütő papíron pedig csúszott a pizza. Mikor ki akartam venni elindult három irányban az egész. Én hátulról benyúlva utána kaptam és a sütő felső részéhez hozzáért a karom. Akkor nem is éreztem az adrenalintól az egészet, csak mikor már összeraktam a rendszert. Akkor jutott eszembe, hogy letörök egy kis véget az aloe verámból és azzal kenem be. Nagyon szépen lebarnult és "összebőrösödött" az égés. Nem is hólyagosodott fel és nem égett a víz alatt sem. Szinte csodát tett. Pedig elég nagy terület sült meg, a heg még mindig látszik. 

2. Töri a sarkad a cipő, de nincs nálad sebtapasz? 
Az egyik legrosszabb dolog, hogy a kényelmesnek hitt cipő mégis elkezd törni, ettől csak az rosszabb, ha nincs nálunk épp sebtapasz. "Tűzoltásnak" tökéletes megoldás, ha zsebkendőt hajtunk a sarkunk alá - akár kettőt is - és a cipő már nem a fájó ponthoz fog érni, hisz megemeltük a sarkunk. A zsebkendő nem fog elcsúszni, mert ugye rajta állunk, nem úgy, mintha a fájó pont és a cipő közzé tennénk. Onnan úgy is lecsúszik. Így már hazamehetünk a cipőben, vagy legalább az első boltig, ahol kapunk sebtapaszt. 

3. Koszos a tornacipő gumi része? 
Szépen meg lehet tisztítani egy régi fogkefével és egy kis fogkrémmel. Ha nem hiszitek, itt a bizonyíték. 

4. Fehér függönyök szódabikarbónával 
Lehet akármilyen hiperszuper fehérítő mosószer, nekem a legjobban a fehérítéshez  a szódabikarbóna vállt be. Egy fél zacskóval beleszórok a dobba a függönyökre és szépen megőrzik a fehérségüket. 

5. Fehér fogak szódabikarbónával
Fogkrémes mosás után óvatosan dörzsöljük át a fogunkat szódabikarbónával. Kúraszerűen, vagy egy héten kétszer és az eredmény szemmel látható lesz. 

6. Engedi a ruha a színét? Egy kis ecet megoldja! 
Maradva a mosásnál. Az erős színű ruhákat inkább külön mosom ki elsőre, megnézve, hogy engedik-e a színüket. Ha engedi, - akkor még jó, hogy nem mostam össze a többivel - az öblítő vízbe rakok 1-2 dl 20%-os ecetet, hagyom ázni benne és a kovetkező mosásnál már mehet a többihez, garantáltan megtartja a színét. 

8. Bolyhos ruhát megborotválni
SOS megoldás lehet, ha az utolsó percben vesszük észre, hogy kibolyhosodott a kedvenc pulcsink. Kisimítva egy borotvával ha óvatosan átdolgozzuk, eltünteti a bolyhokat. 

7. Halszagú vagy vegyszerszagú a kezed? Segít a citrom!  
A citrom az egyik legsokoldalúbban használható tisztítószer is egyben, ha pedig a kezünk főzés vagy takarítás után erős illatú marad egy kis citromlével átmosva pillanatok alatt elvész az illat. 

8. Hova tegyük a fedőket?
Ha ugyebár egymásra pakoljuk, akkor mindig a legalsó kell épp és irdatlan csörömpöléssel jár mire kiszedjük. Nem is beszélve arról, hogy egyáltalán nem helytakarékos. Lehet kapni fém fedő tartókat, amire méret szerint, szépen sorba fel lehet rakni őket, mi felfúrtuk a szekrény belsejébe és így helytakarékos is és nincs is szem előtt. 

9. Menta jégkocka
Nagyon szeretem a fűszernövényeket, de a limonádéba mégiscsak frissen jó a menta, a szárítottat valahogy  nem tudom elképzelni. Frisset szedni pedig nem mindig van lehetőségem sajnos. Így kevés vízzel leturmixoltam egy adag mentalevelet, beleöntöttem jégkocka tartóba és lefagyasztottam, ha vendégek jönnek lehet limonádét vagy koktélt készíteni illatos menta kockákkal.

10. Vendégek jönnek, de nincs semmi kaja? 
Általában van a fagyasztóban egy kis hortobágyi húsos palacsinta, amit pikk-pakk ki lehet sütni. 
Erről már írtam korábban, a receptet itt találjátok. Próbáljátok ki! 


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése