2016. június 6., hétfő

Mit tegyünk ha megtréfál a technika?

Először is köszönöm mindenkinek  a türelmet. Jelentem, mostmár 90%-os a készenlétem, a maradékon még dolgozom, de remélem ez már nem okoz fennakadást a blog életében. Az egész azzal kezdődött, hogy van/volt 2 laptopunk is, de egyik sem szuperált valami fényesen. Sőt, az utóbbi 2 hónapban, szinte nem is tudtam egyik elé sem leülni, mert olyannyira le voltak lassulva, hogy legszívesebben a nagy, piros húsvágó késem beleállítottam volna. Innentől kezdve hiába volt meg a lendületem, ötletem a bloghoz, el is szállt az első kattintásnál. 
Sokat tanakodtunk rajta, hogy hogy lenne a legjobb, - túladni rajtuk, beszámíttatni, újat venni - míg végül elvittük egy PC boltba és ott elkezdtünk beszélgetni az eladó sráccal. (Akinek esetleg ilyen jellegű problémája lenne itt Debrecenben, vagy a környéken, az keresse a Cegléd utcai PC-Shop-ot, nagyon ügyes és korrekt a vezető.) Elvittük mindkét gépet, és mikor már minden alternatívát kiveséztünk, eszembe jutott, hogy nem-e lehetne valahogy megmenteni a mi gépeinket, hisz már úgy a szívünkhöz nőttek. Itt szögezném le, hogy totális informatikai analfabéta vagyok, nagyon minimálisat értek hozzá. Végül találtunk egy mindenki számára elfogadható kompromisszumot és felújíttattuk mindkét gépet - ne kérdezzetek, ennyi nekem elég
Most van két tök jó gépünk, és a mi igényeinket tökéletesen kiszolgálja. Ennek örömére - és persze a visszatérésemére - megosztok Veletek 5 tippet, hogy lehet túlélni a szürke hétköznapokat a technika nélkül. Mivel a telefonom se éli virágnapjait, ezért a net is el volt felejtve,  - csak napközben, ebéd szünetben tudtam csekkolni a mail-eket - így offline voltam.




1. Sütés/főzés receptes füzetből
Már azt írtam, hogy még szinte kislány koromban elkezdtem írni a receptes füzetem, és az az igazság, hogy mostanában könnyebb volt felütni az online főzős oldalakat, mint elővenni a kis füzetem. Bizony rég elfeledett, rég készített finomságok kerültek újra az asztalunkra. 

Tanulság: Mindig szeretetből süssünk, ne kényszerből, így lesznek igazán táplálóak és finomak az ételek. Néha az elfeledett ízek hozzák vissza a szeretetet is a sütéshez.

2. Kedvenc filmek újra nézése
Mindenkinek vannak olyan kedvenc filmjei, meséi, amiket bármikor szívesen megnéz, vagy 1000-szer is megnézett és nem lehet megunni. Igazán jó érzés esténként, egy-egy ilyet újra elővenni és megnézni. Az utóbbi időben csak a mostanában megjelenteket néztük, volt ami tetszett, volt amit csak végigszenvedtünk, és el is felejtkeztünk róla mennyire szeretjük és értékeljük az igazán jó és szerethető filmeket.

Tanulság: Nem szabad mindent befogadni, és nem szabad elfelejteni az igazi értékeket, főleg azokat, amik számunkra fontosak.

3. Több időt tölthetünk egymással
Sajnos ránk is jellemző volt(?), hogy azt a kis időt, amit külön-külön magunkra (vagy épp egymásra) fordíthatunk a számítógép, vagy telefon nyomkodásával töltjük. Mennyivel jobb gyújtani egy gyertyát, tölteni egy pohár finom bort és beszélgetni, zenét hallgatni, társasozni vagy megnézni egy régi kedvenc filmet. 

Tanulság: Az élet túl rövid ahhoz, hogy elpazarold, akár egyetlen percét is és ne azzal töltsd, akit a világon a legjobban szeretsz.

4. Több idő önmagunkra
Mindenkinek szüksége van egy kis időre, legalább egy héten egyszer, amit saját magára, magában tölthet. Kell egy kis magány, átgondolni a dolgokat, tervezni vagy épp nem gondolkodni. Ha nincs technika, nincs "kényszer", hogy "csekkolni kell" a közösségi oldalakat. Nyugodtabban és mélyebben magunkba tudunk nézni. 

Tanulság: Kapcsoljuk ki a külvilágot és észrevesszük ami igazán fontosak a számunkra. Legyen az egy könyv, vagy épp egy gondolat, amiből később nagy dolgok lehetnek.

5. Mozogni, kimozdulni
Túl sok időt töltök üléssel, főleg, hogy ülő munkát végzek és ez nem jó.  Sajnos visszavettem a fitnessből, ami egyből meg is látszott, és mihelyt a monitor helyett a tükröt bámultam egyből fel is tűnt, és borzasztó rosszul esett.... ígyhát, ismét előkerült a kis súlyzóm és a futócipőm. Persze nem csak a számítógép és a telefon volt az oka, hogy elhanyagoltam magam, de ez egy másik történet....

Tanulság: Mindig légy önmagad, ne másokkal foglalkozz. Szeresd és vigyázz a testedre, mert tudjuk, ha ép a tested és a lelked is. 




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése